Kilo Değişimim

Tuesday, April 17, 2007


Bir hafta aradan sonra dün fena bir gün olmadı, insan biraz rahat bir dönem geçirince her yemekten sonra tatlı krizleri yeniden başlıyor valla :( Her yemek bitiminde şöyle bir tatlı/ çikolata olsa da çayla beraber yesem diye aklımdan geçiriyorum :( Neyse ki canım tatlı istediğinde, illa yiceksem de en geç öğleden sonraya kadar yemiş oluyorum ve saat geçse kesinlikle yemiyorum. Bu düzeni epey oturtabildiğim için çok mutluyum. Eskiden olsa saat maat dinlemez ne zaman canım istese yerdim. Spor olayında çok fazla disipline olamıyorum bu ara ama, dün 200 kalorilik T&S i zor yaptım, yaparken canım sıkıldı valla :( Yürüyüşe de gidesim yok bu ara pek, geçen haftaki tembellikten olsa gerek...

Sanırım bu ara bende biraz motivasyon eksikliği var, geçen haftalarda aklımdaki tek şey bir an önce 6lı kilolara gelebilmek vardı ve bu hedefimi tutturunca şimdi birden boşluğa düştüm gibi oldu. Halbuki asıl hedef 60, sürekli bunu düşünmem gerek aslında ama ben de anlamadım niye böyle oldum. Biraz diyet kitapları, yazıları okiyim de yeniden hırs yapiyim diye düşündüm. Dün Sevinç Akdur'un "Su İçsem Yarıyor" adlı kitabına başladım, sürekli böyle şeyler okuyup sürekli diyeti düşünürsem daha çok hırslanıyorum öbür türlü önemini biraz yitiriyo galiba. Aynı şekilde tartımdan uzak kalırsam da hem iyi hem kötü oluyor, iyi oluyor çünkü günlerce üstüste aynı rakamı gördüğümde sinirlerim bozuluyor ve tartılmazsam bunu önlemiş oluyorum ama diğer taraftan da kötü oluyor çünkü bu sefer tartıdaki rakamı unutup neyse şunu da yiyim bunu da yiyim moduna geçiyorum ben. Bu sefer yedikçe de tartılmaktan acayip korkuyorum, yediklerim tartıya yansımış olucak diye :( Ne yaman çelişki işte! En güzeli her zaman kontrollü olmak galiba, öbür türlü Allah korusun eskiye dönerim mönerim neme lazım!!!

Dün yediklerimi yazayım şimdi hemen size;

Sabah: 2 dilim kepek ekmeğe peynirli salamlı sandaviç, şekersiz kahve

Ara: 1 muz, şekersiz çay + 1 tane müsli bar

Öğlen: 3 tane fırında pişmiş köfte, 3-4 yemek kaşığı ıspanak yemeği

Ara: Şekersiz böğürtlen çayı+ 3 tane eti burçak bisküvi

Akşam: 1 kase domatesli şehriye çorbası+ yeşil salata

200 kalorilik T&S

Ara: 1 greyfurt
şekersiz rezene çayı

Durumlar böyle işte, eski düzene dönüş çabaları içindeyim şu tatlılardan kurtulabilsem tam süpper olacak tabi.

8 comments:

- said...

valla ben de eski düzene dönüş çabaları içerisindeyim selicimmm. Ama dönmem lazım acillllll.

Anonymous said...

güç bela oturtulan beslenme ve egzersiz sistemi bir nedenle bozulunca yeniden programa dönmek hepimiz için zor oluyor. bir de mevsimden midir, havadan mıdır bilemiyorum ama motivasyon da çok kolay yiter oldu bu günlerde. ama işte oluyor yine de yavaş yavaş. 100 gram bile olsa giden gitsin diye bakmak lazım. hem ne kaldı ki güzel günlere. bir de nihai hedefi değil de yakın hedefi gözlemek gerekiyor sanki diyette. o yüzden belki de şu günlerde yakın hedef olarak 65'i amaçlamak daha hırslandırabilir seni. beniyse şu kutsal rakam, yani:69. umarım bu hafta olacak selicim, şöyle biraz mağaza dolaş belki o da hırs yaptırır sana. öpüldünüz... alice.

ttt said...

Bu tatlı krizi galiba kilo sorunu olan herkeste var, ben de yemeden duramıyorum, zaten en çok diyeti mahveden de abur cuburlar ve tatlılar galiba. Tartıyı hayatımızdan tamamen çıkartmadan ama aynı zmanda da abartmadan tarılmak lazım, dediğin gibi iki türlü de ipin ucu kaçıyor.Eski düzene dönüşte başarılar,bu güç hepimize gelsin inşallahhhhh:))

seli said...

Butterflycım, daha fazla vakit kaybetmeden düzenimize geçsek çok iyi olacak, yoksa zaman akıp gidiyor valla :(

Alice'cim, doğru diyosun hedefleri daha kısa tutmak lazım aslına bakarsan benim de 80 kilodan beri yaptığım şey buydu aslında ama nolduysa bu ara bi gevşeklik var işte. Bahar yorgunluğu mudur nedir bilemedim, 69 haberini en kısa zamanda bekliyorum canım, çok öpüyorum..

Tontoncum hoşgeldin, diyeti en çok mahveden kesinlikle tatlılar bana göre, tatlı yemeden olmuyo ne yazık ki :( yememeye alışınca bir süre sonra unutuyorum ama bir de yemeğe başlamışsam yeniden dayanılmaz oluyo tatlılar benim için :( Sana da diyetinde başarılar canım..

deriella said...

off seli yaa ben de regl oncesi ve sırasında bittere taktım ama oyle bir parça fln değil. oturdum ciddi ciddi çikolata mesaisi yaptım bu aralar. bir sürü de gereksiz şey yedim. şimdi telafi çabalarındayım. ikimize de çooook kolay gelsin. 70ler bize çok uzak olsun.
öpüyorum

seli said...

Deriellacım evet evet uzak olsun bidaha hiç bulaşmasın inşaaallllah :)) Hadi hadi kurtulalım şu tatlı-çikolata krizlerinden bak bugun 17 nisan valla bi de bakcaz nisan da bitmiş acele etmemiz gereeeek...
Öptüm canım!

Burcu said...

salma dönemi mi koysak bu dönemin adını naapsak?resmen nisan-mayıs ayları gevşedi diyet yayları olayındayıs ama toparlanıoruzzz bak süperr :)öptüm

seli said...

Sashacım hay ağzına sağlık, tam dediğin gibi olduk hepimiz valla, ama toparlanıyoruz yavaş yavaş dimi, öpüyorum seni..